Każdy uczeń potrafi świetnie posługiwać się smartfonem, tabletem czy laptopem. Wszyscy też lubią quizy, konkursy, teleturnieje i zdrową rywalizację w zespole. Umiejętności te zostały wykorzystane w poniedziałek, 28 maja 2018 roku, na lekcji otwartej z historii w klasie 1 TMO. Zajęcia prowadziła nauczycielka historii Marta Spudzis, a obserwowało ją grono pedagogiczne wraz z wicedyrektor Zofią Śliżewską.

Temat lekcji dotyczył powtórzenia wiadomości o drugiej wojnie światowej. Celem było uporządkowanie, przypomnienie i utrwalenie wiadomości o drugiej wojnie światowej, a tym samym sprawdzenie poziomu zdobytej wiedzy przez uczniów. Do zrealizowania założonego celu lekcji wykorzystano aplikację kahoot.

Kahoot umożliwia tworzenie quizów, ćwiczeń, ankiet, można go wykorzystać właśnie do powtórek. Jego zaletą jest prostota. Potrzebne do tego tylko dowolne urządzenie wyposażone w przeglądarkę internetową, np. telefon komórkowy. Program podsumowuje każde pytanie, ujawniając, ile było poprawnych, a ile błędnych odpowiedzi. Za prawidłowe odpowiedzi i utrzymanie się w limicie czasu są przyznawane punkty, co w efekcie na lekcji przekłada się na oceny.

Podczas tej konkretnej lekcji uczniowie odpowiadali na pytania odpowiednio dopasowanego quizu do omawianego materiału. Lekcja z kahootem bardzo angażowała uczniów emocjonalnie, bo tutaj i wiedza, i czas odpowiedzi były istotne. Rywalizacja była jak najbardziej dobra, można by powiedzieć trochę sportowa. Jednym słowem – telefon komórkowy okazał się narzędziem, które uatrakcyjniło lekcję, uczniowie byli zainteresowani taką formą zajęć, radzili sobie sprawnie, na bieżąco mogli obserwować i sprawdzać swoją wiedzę, za którą byli oceniani. Ponadto można też śmiało dodać, że czerpali z tego przyjemność.