We wtorek, 17 kwietnia, odbyła się lekcja otwarta z matematyki z wykorzystaniem gry planszowej „Uciekająca funkcja kwadratowa”.

Lekcję w klasie II technik elektryk, której temat brzmiał: Uciekająca funkcja kwadratowa, obserwowali nauczyciele z naszej szkoły: wicedyrektor Zofia Śliżewska, Małgorzata Żukiewicz, Grażyna Mazalewska, Katarzyna Bacewicz, Aneta Kuczyńska oraz pedagog szkolny Beata Szymańska, a poprowadził ją nauczyciel matematyki Łukasz Erenc.

Do rozwijania umiejętności obliczeń arytmetycznych, utrwalania wzorów dotyczących funkcji kwadratowej zastosowano metodę gry dydaktycznej, co pozwoliło w wysokim stopniu zaangażować uczniów w działania na lekcji, a także wspomóc utrwalenie wzorów.

Metoda gry dydaktycznej polega na przekazywaniu i utrwalaniu treści dydaktycznych poprzez zabawę (grę planszową). Uczniowie z przyjemnością angażowali się w wykonywanie obliczeń arytmetycznych oraz przypominanie sobie nawzajem zapomnianych treści związanych z funkcją kwadratową.

Gra planszowa „Uciekająca funkcja kwadratowa” została całkowicie stworzona przez uczniów naszej szkoły. Głównym celem gry jest taka manipulacja współczynnikami funkcji kwadratowej przy pomocy kart funkcyjnych, aby uzyskać jak największą lub jak najmniejszą wartość: współrzędnych wierzchołka paraboli lub miejsc zerowych funkcji kwadratowej.
Niby proste i przyjemne, ale trochę trzeba się namęczyć, aby uzyskać najmniejszą lub największą wartość wśród pozostałych pięciu graczy.

Taka lekcja matematyki okazała się dobrą alternatywą dla lekcji tradycyjnej.